sâmbătă, 19 ianuarie 2019

Brânzoaice

Dor de anii copilariei când mâncam brânzoaice de la patiserie, acum la patiserie nu mai găsești decât plăcintă cu brânză care presupun că este făcută cu aluat congelat. Așa că m-am pus pe treabă și am făcut aceste branzoaice după o rețetă de poale în brâu. Au ieșit pufoase si delicioase si am avut un ajutor de nădejde, robotul Kenwood Titanium Chef care m-a ajutat.

Ingrediente:
1 kg faină
6 ouă
7 g drojdie uscată
400 ml lapte
1 linguriță sare
100 ml ulei
500 g brânză de oi măturată sau brânză sărată tare
500g urdă bine scursă


Preparare:
Am batut putin 2 ouă cu sare.
Faina cernută se amestecă cu drojdia si se pune într-un bol. Peste faina se adauga zahărul și ouăle ( cele 2) si începem să amestecăm,  apoi adăugăm și laptele călduț si frământăm aluatul bine. Facem semnul crucii aluatului si il lăsăm la crescut până își dublează volumul. Eu am scapat de munca frământări deoarece a facut-o Kenwood Titanium Chef.


Cât timp aluatul crește pregătim umplutura.
Radem brânza sărată si o amestecăm bine cu urda si 3 ouă.
Când aluatul este crescut rupe aluatul in mai multe biluțe. Fiecare biluță o intindem și in mijloc punem o lingură de umplutură, impachetăm colțurile ca la un plic. Branzoaicele le așezăm in tava și le lăsăm la crescut 15 minute, apoi le ungem cu ou batut cu putin lapte și le dăm la cuptor la foc mediu până devin aurii.





#buzzkenwood #buzzkenwoodtitanium

Aceste branzoaice se pot face si cu umplutură dulce din brânză proaspătă, zahar, vanilie, ou si stafide, dar ai mei le prefera sarate.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu